Fiducia příští týden – vernisáž a koncert

Srdečně vás zveme příští týden ve středu na vernisáž výstavy amerického fotografického projektu Marka Nenutila a ve čtvrtek na koncert/performance hudebního tělesa z New Yorku a improvizovaný noise z jihu Moravy.

 STŘEDA 13. 3. v 18.00 MAREK NENUTIL AKA OPENMINDZ360: LETTER’S FROM THE NEW YORK

Vernisáž výstavy ve Fotografické galerii Fiducia

Fotografický projekt výtvarníka Marka Nenutila, doplněný videem, mapuje „město, které nikdy nespí“, z pohledu graffiti, jeho zrodu i vzniku celé subkultury hip hopu. Fotografie jsou jakýmisi obrazovými dopisy autora z několika návštěv New Yorku – v cyklu dokumentuje místa jako Lower East Side, Soho, East Village či Brooklyn, kde v 70.–80. letech minulého století začínali tvořit významní graffiti umělci, kde měli své první ateliéry významní umělci druhé poloviny 20. století, kde vznikaly později známé galerie. Důležitou částí je obraz nadzemní dráhy, metra, všude přítomný bombing, throws ups a graffs. Kurátory výstavy jsou Roman Polášek a Martin Popelář. Výstava potrvá do 29. 4. 2024. 

Výtvarník Marek Nenutil (*1978) je neoddělitelně spjatý s prostředím streetartu a graffiti, ve kterém se pohyboval do roku 2011. Odjakživa se však věnuje také malbě a dalším výtvarným technikám (koláž, fotografie, grafické techniky, keramika) a vytváření prostorových objektů a instalací. Prošel řadou výtvarných škol, ilustroval knihy, časopisy, vytvářel plakáty, design triček apod. Namaloval desítky interiérů a exteriérů po celé ČR. Jeho díla jsou zastoupena v mnoha českých i zahraničních sbírkách (např. v USA, Polsku, Německu, Taiwanu, Rakousku, Španělsku).

ČTVRTEK 14. 3. v 18.30 BROKEN GHOST CONSORT (USA) + PASCALL & BOURVILLE (BRNO) 

Koncert/performance hudebního tělesa z New Yorku a improvizovaný noise z jihu Moravy

Broken Ghost Consort ve složení Matthew Goodheart, Georg Wissell a George Cremaschi uvádí díla, která žijí v hybridním světě kompozice, volné improvizace a zvukové instalace. Základem skupiny je používání techniky „re-embodied sound“, při níž jsou gongy, činely a další rezonanční nástroje aktivovány pomocí malých snímačů připevněných k jejich povrchu a ovládaných prostřednictvím počítače, což způsobuje jejich autonomní zvuk. Vedle těchto „nástrojů duchů“ živí performeři interagují s psanými, strukturovanými a spontánně improvizovanými materiály v rozvíjející se sérii děl, která zkoumají povahu zvuku, performance, materiálnosti a prostoru. 

Duo Ondřej Merta a Kryštof Pátra z uskupení Pascall & Bourville naváže na undergroundové destrukce virtuózních konvencí improvizovaným noise setem na řadu elektronických a akustických nástrojů.